cuba tekan :)

Khamis, 12 Mac 2015

Sakura Kedah

Assalamualaikum,

Pagi tadi, tengok SELAMAT PAGI MALAYSIA kat TV1.  Dia orang ada review pasal Keindahan 'Musim Bunga' di Alor Setar, Kedah dalam akhbar Berita Harian . Jadi aku pergilah dapatkan akhbar kat kedai berdekatan untuk dapatkan lebih info mengenai review tu. Tapi aku pergi agak lewat, nasib baik akhbar tu masih ada kat kedai, kalau tak menangis kering aku weihh.

Aku sure, mesti happy giler keadaan kat sana, macam tahun lepas keadaan kat negeri aku pun macam tu, aku senyum memanjang time lalu kat bawah pokok tu. Nak feeling Korea sikit sambil bayangkan orang korea yang comel tu.

Kat Negeri aku
Apa-apapun, keindahan nim boleh tarik tumpuan pelancong. So, sekarang nim tak payah la susah-susah nak ke Korea lagi. Kat Malaysia pun ada ok. Tambah-tambah dah nak cuti sekolah nim. Kalau melancong kat dalam negeri tu mesti boleh save budget kan, macam tips lepas yang aku bagi pasal cuti sekolah, tekan kat SINI. Aku rasa nak tunggu cuti sekolah sempat kot sebab keindahan pohon tekoma ni boleh bertahan dua hingga tiga minggu je.

Luar negara punya ye.
Bunga ni berbentuk macam loceng, kaler pink (bebuia rose) dan putih (pentaphylla).
Mesti comel gile. Pokok Tekoma ni ambil masa empat hingga lima tahun untuk berbunga.
Kali ni dah merupakan tahun kedua pohon ni melahirkan keindahan kat sekitarnya.

Malaysia Punya.
Gambar kat atas aku dapat dari rakan fb, tahun lepas punya.

thanks for reading my entry.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright© All Rights Reserved sedinginhatiku.blogspot.com