cuba tekan :)

Rabu, 26 Februari 2014

Nak pengsan

Assalamualaikum,

Hari nim aku nak citer sikit pasal pembantu rumah, terutamanya pembantu rumah dari negara jiran. Sekarang nim pelbagai cerite ngeri yang melibatkan pembantu rumah yang boleh kite tengok dan kita dengar, aku pun dah naik seriau..

Aiii, ape nak jadi la, tapi yang aku peliknya walaupun sudah banyak cerita ngeri pasal pembantu rumah disiarkan tetapi masih ramai yang masih memerlukan khidmat pembantu rumah, ye la, mungkin mereka-mereka yang memerlukan khidmat pembantu rumah ni sibuk dengan urusan harian dan memerlukan pembantu untuk membantu mereka di rumah.

Tapi aku harap mereka-mereka yang memerlukan khidmat pembantu rumah tu cari la yang betul-betul baik dan tidak akan mendatangkan masalah pada masa akan datang sebagaimana masalah yang boleh kita lihat sejak kebelakangan nim...

 Banyak citer yang kite dengar pasal pembantu rumah, tak kurang dengan pembantu rumah yang larikan anak majikan, dera anak majikan dan sekarang nim yang terbaru pulak, di sini aku ada nak kongsi sikit pasal kes 2 anak majikan yang dikelar oleh pembantu rumah, aku yang bace tajuknye pun dah naik seriau, nasib baik aku tak pengsan, berita ni aku jumpa dalam fb tadi ada friend aku yang post...

Sungai Buloh: Dua beradik lelaki berusia 18 bulan dan lima tahun dikelar hingga mati menggunakan pisau oleh pembantu rumahnya sebelum wanita itu membunuh diri dalam kejadian di sebuah rumah dua tingkat di Taman Sri Putra, di sini petang semalam.

sila klik link di bawah untuk dapatkan berita penuh:
http://www.hmetro.com.my/articles/Duaberadikmatidikelaramah//Article?BeritaUtama



credit to: harian metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright© All Rights Reserved sedinginhatiku.blogspot.com