cuba tekan :)

Jumaat, 16 November 2012

Salam Jumaat

Assalamualaikum..!!!
Salam Jumaat untuk korang :)
Aku harap korang berada dalam keadaan yang sihat...

So hari nim,hari jumaat kan,so kepada u all,(lelaki) harap dah bangun tidur dan bersiap-siap untuk menunaikan solat jumaat...dan kepada perempuan pun harap dah bangun ye,pergi tolong kuarga korang buat apa yang patut tu...hehehe=Jangan marah!!!
Jangan ambik kesempatan ye,mentang-mentang la korang sedang bercuti ni...hehehe

So,aku hari ni tak nak membebel panjang-panjang,sebab aku sure penulisan aku yang kat atas tu macam ntah apa-apa je...harap korang tak kisah...

Hari nim,dalam N3 aku yang ntah ke berapa ntah ni,aku nak bagitahu kat korang tentang

                   "Perkara Sunat Yang Dilakukan Pada Hari Jumaat"

==|> Mandi sunat jumaat dan memakai pakaian yang bersih dan cantik.
==|> Memakai bau-bauan.
==|> Sunat memakai pakaian berwarna putih.
==|> Pergi ke masjid dengan niat untuk menunaikan solat jumaat pada awal   waktu=melangkah ke masjid dengan tenang dan sopan.
==|> Memperbanyakkan zikir,berselawat dan bertahmid.
==|> Sunat megelokkan rupa paras dan membersihkan anggota badan sebelum keluar solat=memotong kuku,mencukur misai,mencabut bulu ketiak,mencukur bulu ari-ari,menggosok gigi...
==|> Sunat memperbanyakkan membaca Surah Al Kahfi pada malam jumaat dan di siangnya
==|> Melakukan sembahyang sunat 4 rakaat sebelum jumaat dan 4 lagi selepasnya.
==|> Sunat membaca surah Al-Fatihah,Al-Ikhlas,Al-Falaq dan An-Nas=dibaca sebanyak 7X selepas memberi  salam solat jumaat.


Image by Google

Image by Google

Image by Google





Ok,sampai sini dulu... :)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright© All Rights Reserved sedinginhatiku.blogspot.com